6 клас


Навчання під час карантину.

21.05

Самостійна робота з теми "Гриби"
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScWmGJ33fLgRpNWr8PsuwxScKSNxnmo_gtdG3G96zE53_9A7g/viewform

20.05

Тема: Значення грибів та лишайників у природі та житті людини.
1. Перегляньте відеоурок
https://www.youtube.com/watch?v=jWPRZEVxXxs&list=PLKN7i3YH3pQTquGozPy6VcNQm9r_Lq1hD&index=12&t=0s
2. Повторити тему "Гриби", підготуватися до самостійної роботи.

14.05

Тема: Лишайники.

1.Пройдіть тестування “Цвілеві гриби та гриби-паразити”
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd6ACPyw7D
C4cLsIx7g9MNmupxEs0J1xfUMNrR9LJq0mcr8YQ/viewform
2.Прочитайте параграф 54
3.Опрацюйте презентацію
Лишайники
4.Складіть конспект:
Ліхенологія - це …
Лишайники - це ...
5.Заповніть таблицю:
Група лишайників за будовою
Характеристика
Приклади










6. Дайте відповіді на питання:
- чому лишайники називають піонерами?
- яким чином за допомогою лишайників можна визначити
чистоту повітря?
- чому ягель називають “оленячим мохом”?
7. Домашнє завдання: повторити тему “Гриби” за конспектами та параграфами 47-54, підготуватися до тематичної самостійної роботи.


13.05


Тема: Гриби-паразити.
1. Прочитайте параграф 53
2. Перегляньте відео:
https://www.youtube.com/watch?v=i1vUxitjCCc
3. Опрацюйте презентацію:
nI7GDvUJ9EtPzaPg1DQh1XkSfWnLjaBjrjA/edit?usp=sharing
4. Заповніть таблицю:


Гриби-паразити
Які організми вражають
Якої шкоди завдають



5. Домашнє завдання: повторити цвілеві гриби та
гриби-паразити.

07.05

Тема: Сапротрофні цвілеві гриби, дріжджі.
1. Прочитайте параграф 52
2. Складіть конспект за презентацією:






06.05

Тема: Їстівні та отруйні гриби.
1. Пригадайте, що ви знаєте про гриби:
Їстівні та отруйні шапинкові гриби
3. Виконайте практичну роботу:


30.04

Тема: Шапинкові гриби.

1. Прочитати параграф 49

2. Переглянути відео урок
https://www.youtube.com/watch?v=0v320mfGYds

3. Скласти конспект за презентацією
https://docs.google.com/presentation/d/1WS38m0v5UxE0TFUsvm3IAKhlrf2KyS8QELrRAjvqcK8/edit?usp=sharing

4. Виконайте вправу:
https://learningapps.org/7292515

Домашнє завдання: повторити параграфи 47-49



29.04

Тема: Загальна характеристика грибів.

1. Перегляньте відео:
https://www.youtube.com/watch?v=bL0YsMpDoIw

2. Прочитайте параграфи 47, 48

3. Перегляньте презентацію:
https://docs.google.com/presentation/d/1HJgKnJU8thtydUZ1dVVfo4IxYouruolbBG__L1r_QjE/edit?usp=sharing

4. Заповніть в зошиті таблицю:
Подібність грибів
До рослин
До тварин




5. Виконайте вправи на закріплення знань:
https://learningapps.org/3443784

https://learningapps.org/1473849

Домашнє завдання: опрацювати та вивчити параграфи 47, 48


23.04

Тематичне тестування "Різноманітність рослин"
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeV9ebJwE8zKcdyKf8_JGBiytEB8whvSMGIr7oA8efE64OojQ/viewform

22.04

Тема: Рослинні угруповання.

1. Перегляньте відео:
https://www.youtube.com/watch?v=Jy5unLn-oDg&t=255s

2. Опрацюйте презентацію:
https://docs.google.com/presentation/d/1s4GIqJTcaBjC4FOYU1MTNszEdVFm5-y0jTdhjvul6Xc/edit?usp=sharing

3. Прочитайте параграф 46 і заповніть таблицю в зошиті:
Рослинне угруповання
Визначення
Приклади рослин
Ліс




Степ




Лука




Болото





4. Пройдіть тестування:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScM-QaatEFJDVYL60stexhYZlcA5Yb8xXxxGyATGGSlLmrN-w/viewform

5. Домашнє завдання: підготуватися до тематичної роботи за параграфами 38-46 !!!



16.04

Повторити параграф 45

15.04

Тема: Практична робота №4 Вибір видів кімнатних рослин для вирощування в певних умовах.



09.04

Тема: Екологічні групи рослин.
1. Пройдіть, будь ласка, тестування:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd273WMy03uFlAsFCsXxXx_3wIdL7ze6U_ncjnujjlYsr7YNg/viewform
2. Прочитайте параграф 45
3. Перегляньте відео:
https://www.youtube.com/watch?v=zLcPxMr36ic
4. Робота  в зошиті:
1) Виписати приклади рослин (за підручником):
По відношенню до води:
 - посухостійкі - ...
 - помірно вологолюбні - ...
 - вологолюбні - ...
 - водні - ...
По відношенню до світла:
 - світлолюбні - ...
 - тіньовитривалі - ...
 - тіньолюбні - ...
По відношенню до температури:
 - теплолюбні - ...
 - холодовитривалі - ...
5. Домашнє завдання: опрацювати та вивчити параграф 45.


08.04
Практична робота № 3


Тема: Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних рослин.


Мета: удосконалити вміння порівнювати біологічні об'єкти, визначати ознаки
подібності та відмінності між групами рослин; поглибити знання про будову мохів,
папоротей і покритонасінних рослин; навчитись використовувати теоретичні знання на практиці.
Обладнання: гербарії мохів, папоротей і покритонасінних рослин, ілюстративний
матеріал.
Хід роботи


1. Розгляньте малюнок моху зозулин льон, прочитайте параграф 39,
знайдіть інформацію в конспекті.

Дайте відповіді на питання (усно)
 - яке покоління переважає в життєвому
циклі?
 - яку будову має нестатеве покоління?
 - яку будову має статеве покоління?
 - де розвивається статеве покоління по
відношенню до нестатевого?

Запишіть що позначено на малюнку
цифрами 1,2,3,4,5


2. Розгляньте малюнок папороті. Прочитайте параграф 41,
знайдіть інформацію в конспекті:

Дайте відповіді на питання (усно)
 - яке покоління переважає в життєвому
циклі?
 - яку будову має нестатеве покоління?
 - яку будову має статеве покоління?
 - де розвивається статеве покоління по
відношенню до нестатевого?

Запишіть що позначено на малюнку
цифрами 1,2,3,4


3. Розгляньте малюнок покритонасінної рослини. Прочитайте параграф 43,
знайдіть інформацію в конспекті.
Спорофіт
Дайте відповіді на питання (усно)
- яке покоління переважає в життєвому
циклі?
 - яку будову має нестатеве покоління?
 - яку будову має  статеве покоління?
 - де розвивається статеве покоління
по відношенню до нестатевого?
Запишіть що позначено на малюнку
цифрами 1,2,3,4,5




4. Заповніть таблицю:


Ознаки
Мохи 
Папороті 
Покритонасінні 
Життєві форми
Тільки трав’янисті
рослини


Покоління, яке
переважає

Нестатеве (спорофіт)

Будова нестатевого
покоління (спорофіту)


1. Пагін: стебло
з листками і
бруньками
2. Корінь
Будова статевого
покоління (гаметофіту)
1. Пагін: стебло
з листками
2. Корінь відсутній,
є ризоїди


Де розвивається
гаметофіт по
відношенню до
спорофіту

Гаметофіт
розвивається
окремо від
спорофіту

Спосіб розмноження


Насінням
  1. Висновок: 
У чому подібність та відмінність будови мохів, папоротей та покритонасінних рослин?

Повторити параграфи 38-43, підготуватися до самостійної роботи за цими параграфами.

02.03

Тема: Різноманітність та значення покритонасінних.
1. Працюємо з презентацією:
https://docs.google.com/presentation/d/1Ul7SHgaCFWPGF9aAaTRON96l1yUdI7uBkZmVyicvBPk/edit?usp=sharing

а) Перевіряємо домашнє завдання і виправляємо таблиці.
б) Заповнюємо таблицю за презентацією:


Різноманітність покритонасінних.
Родина
Ознаки
Представники
Капустяні




Розові




Бобові




Пасльонові




Айстрові




Лілійні




Цибулеві




Злакові





в) Напишіть коротке повідомлення про значення покритонасінних рослин в житті людини.

2. Домашнє завдання: повторити параграф 43, все про покритонасінні рослини.
3. Перевірте себе:
https://learningapps.org/1398298




01.04

Тема: Загальна характеристика покритонасінних рослин.
1. Пройдіть тестування "Голонасінні рослини"
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe9ODUsc8DT985Ak-vBmsgp9_CVNibztimTVkH7uhF5trzIdw/viewform

2. Перегляньте відео
https://www.youtube.com/watch?v=LV9tlNSO1JQ&t=4s

3. Прочитайте параграф 44

4. Виконайте завдання в зошиті:
1) Загальна характеристика покритонасінних рослин:

2) Заповніть таблицю "Порівняльна характеристика Дводольних та Однодольних":
Ознака
Дводольні
Однодольні
Коренева система




Стебло, наявність камбію




Листки




Жилкування




Будова квітки




Життєві форми




Родини











25 - 26.03

Тема: Голонасінні рослини.

1. Пройдіть тестування "Вищі спорові рослини"
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf8euCfG9m7rSgnb333iZKkhDewTxP0lfcAlc-c6cExWtTGsA/viewform

2. Прочитайте параграф 42

3. Опрацюйте презентацію: 
(перегляньте, випишіть основне в зошит)
https://docs.google.com/presentation/d/1XfcLe-igPiYv6J56K8rRRKETN5ONR-VKGg8LZWZrdcs/edit#slide=id.p1

4. Перегляньте відео:
https://www.youtube.com/watch?v=506ZfuChHdY&t=13s

5. Виконайте завдання в зошиті:
1. Закінчити речення:
1) До насінних рослин належать ... і ... .
2) Насіння голонасінних рослин утворюється і дозріває в ... .
3) Запилення у голонасінних відбувається за допомогою ... .
4) Життєві форми голонасінних - це переважно ... .
5) До голонасінних рослин належать: ... .

2. Складіть схему життєвого циклу сосни, використовуючи малюнок:

3. Виконайте вправи:
https://learningapps.org/2316483
https://learningapps.org/4662953

4. Складіть розповідь з семи пунктів про значення голонасінних.

18. 03
Тема: Хвощі та плауни
1. Опрацювати інформаційний матеріал

1. Плауни.

  1. Плавуноподібні — багаторічні трав’янисті рослини.
  2. У плавуноподібних вперше з’являються додаткові корені, що відростають від повзучого стебла.
  3. Стебло дихотомічно (вилчасто) розгалужується.
  4. Листки лускоподібні, дуже дрібні.
  5. Для запліднення потрібна вода.
  6. У життєвому циклі переважає нестатеве покоління — спорофіт.
  7. Представники: плаун булавовидний, плаун-баранець, селагінела
Значення плаунів у природі та житті людини
1. Спорами плауна булавовидного користуються в медицині для виготовлення оболонок таблеток та виготовляють дитячу присипку.
2. Плаун-баранець у народній медицині застосовують для лікування алкоголізму – він виробляє відразу до пиття спиртного. Ця рослина також використовується для лікування хвороб очей.
3. Спори в часи війни використовували для знизщення мікробів у рані.
4. Часто зелені пагони плауна використовують для оформлення букетів.
2. Хвощі.

1.Хвощеподібні — багаторічні трав’янисті рослини.
2.Стебло почленоване на вузли та міжвузля.
3.Вегетативні пагони кільчасто розгалужуються, зелені, фотосинтезують.
4.Листки у вигляді зубчиків, не фотосинтезують.
5. Мають видозмінені підземні пагони — кореневища, в яких накопичуються поживні речовини.
6.Для запліднення потрібна вода.
7. У життєвому циклі переважає нестатеве покоління — спорофіт.
8. Представники: хвощ польовий, хвощ лісовий, хвощ річковий.

Значення хвощів у природі та житті людини
1.Застосовують у медицині як сечогінний засіб, при жовчнокам´яній хворобі та підвищеному АТ.
2.До початку ХХ ст. хвощі використовували для забарвлення хутра в сіро-жовтий колір. 
3. Кореневища хвоща польового використовують в їжу (коли пагони молоді тоді вони багаті на крохмаль.)
4.Хвощі – індикатори грунтів з підвищеною кислотністю.

2. Прочитати параграф 40, дати відповіді на питання в кінці параграфа

3. Переглядаємо відео: 
https://www.youtube.com/watch?v=gmCNImPUEfA

4. 6 В - заповнити 2 і 3 колонки таблиці, яку розпочали під час вивчення мохів 

5. 6 Р - заповнити 1, 2 і 3 колонки таблиці:
Характеристика
Мохи
Хвощі
Плауни
Папороті
Будова надземної частини








Будова підземної частини








Фотосинтезуючий орган








Де утворюються спори








Представники








Значення в природі та житті людини









6. Виконати вправи:

https://learningapps.org/4715823

https://learningapps.org/4716008

https://learningapps.org/5951723

19.03
Тема: Папоротеподібні. 
1. Опрацюйте інформаційний матеріал:
1. Середовище існування папоротей.
Папороті поширені фактично по всій земній кулі, трапляються в різних місцевостях, починаючи від пустель і закінчуючи болотами, озерами та солончаками. Але найбільше їх у вологих тропічних лісах. Тропічні деревоподібні папороті сягають у висоту 20 м. У гірських лісах переважають ліаноподібні папороті й епіфіти, що ростуть на стовбурах та гілках дерев. Типові папороті є рослинами сирих і вологих місць. В Україні справжнім раєм для папоротей є Карпати. Там на узліссі можна побачити густі зарості орляка, щитника. А в лісі можна зустріти адіантум, блехнум, гронепку півмісяцеву (ключ-траву).

2. Будова папоротей.
Папороті — це вищі спорові, в основному трав’янисті, рослини, досить поширені: їх налічується близько 10–15 тис. видів.
Ця рослина має підземний пагін - кореневище. Від нього відходять додаткові корені. Над поверхнею ґрунту розташовані лише великі листки, що ростуть верхівкою – вайї. Зачатковий листок равли-коподібно скручений, і лише згодом він розкручується.

3. Розмноження папоротей.
Улітку на нижньому боці листка з’являються коричневі горбики — соруси (групи спорангіїв), у яких утворюються й дозрівають спори. Доспілі спори розносяться вітром, проростають, утворюючи серцеподібну зелену пластинку — заросток. Заросток прикріплюється до ґрунту ризоїдами. На нижньому його боці утворюються статеві органи: архегонії — жіночі, антеридії — чоловічі; у них дозрівають жіночі та чоловічі статеві клітини. Запліднення відбувається за наявності вологи (дощ або рясна роса), яка затримується під заростком.
Із зиготи розвивається зародок, який має первинний корінець, стебельце та листок. Спочатку зародок прикріплений до заростка й одержує від нього поживні речовини. Потім він закріплюється в ґрунті та дає початок дорослій рослині.
Отже, під час розвитку папороті відбувається чергування двох поколінь, що різко розрізняються між собою. Листкостеблова рослина, на якій утворюються спори, називається спорофітом і є нестатевим поколінням. Воно в папороті переважає. Статеве покоління — заросток (гаметофіт) — представлене невеликою зеленою пластинкою.

4. Значення папоротей у природі та житті людини.
а) Папороті входять до складу природних угруповань, відіграють значну роль у накопиченні органічної речовини ґрунту.
б) Кореневища деяких видів папоротей поїдають тварини
в) Як харчову рослину використовують молоді листки та кореневища орляка.
г) Екстракт кореневища щитника чоловічого використовують у медицині як сильнодіючий глистогінний засіб.
д) Використовують декоративні папороті як кімнатні рослини та для створення квіткових композицій

Серед папоротей України є рідкісні рослини, які занесені до Червоної книги України. Це — вудсія альпійська, адіантум венерин волос, марсилія чотирилиста, сальвінія плаваюча та деякі інші папороті.

2. Прочитайте параграф 41

3. Заповніть 4 колонку таблиці з попереднього уроку

4. Виконайте вправу:
https://learningapps.org/1701656

Немає коментарів:

Дописати коментар