Навчання під час карантину.
22. 05
Самостійна робота з теми "Організм і середовище його існування"
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfG0tWIVgxtkdiElYuQeVpFa0F14Qz-B1vhyVe_IW_DCHcNNA/viewform
19.05
Тема: Вплив людини та її діяльності на екосистеми. Екологічна етика. Природоохоронні території. Червона книга України.
1. Перегляньте відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=8ID-ukoyBVM&list=PLUsticUcgJ-e0_luvMww7kBFGrgdMDnNO&index=12
10 тварин України, що потребують охорони
2. Виконайте вправу:
Домашнє завдання: підготуватися до самостійної роботи за параграфами 51-54
15. 05
Тема: Співіснування організмів в угрупованнях.
1. Прочитайте параграф 53.
2. Опрацюйте презентацію та заповніть за нею таблицю:
Співіснування організмів в угрупованнях
Тип симбіозу
|
Характеристика
|
Приклади
|
|
|
|
3. Виконайте вправу
https://learningapps.org/5115762
Домашнє завдання: знати типи взаємозв'язків між організмами та їх приклади.
12.05
Тема: Ланцюги живлення. Кругообіг речовин і потік енергії в екосистемі.
1. Перегляньте відео:
https://www.youtube.com/watch?v=KTwIw_WN4_4&list=PLUsticUcgJ-e0_luvMww7kBFGrgdMDnNO&index=9
2. Виконайте тестові завдання:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSccUcVe2YhiNN1evUtDrWcTBiBHHy3yEpdIF5TQb-_ahOPoug/viewform
3. Прочитайте параграф 52
4. Опрацюйте презентацію, виконайте письмово зазначенні в ній завдання:
https://docs.google.com/presentation/d/10UBksp5DR0QESC9HzDKCDyZDJvKVM3j-6Bxow8SGr3s/edit?usp=sharing
5. Виконайте вправу:
https://learningapps.org/11464491
08.05
Тема:Поняття про екосистему та чинники середовища.
1. Прочитати параграф 51
2. Скласти і вивчити конспект за презентацією:
https://docs.google.com/presentation/d/1fOcJEZK1_3WQvW-XeHyUo1tB54Mq3iNZ4ETQHDRkI94/edit?usp=sharing
3. Виконайте вправи:
05.05
Узагальнення та систематизація знань з теми "Поведінка тварин"
Самостійна робота:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfJ7Rw7u2aAlrKTUP_6nz-9vlEVNz-5Y5SkCeeWjGUTy6n5ow/viewform
28.04
Практична робота № 7
Тема: Визначення форм поведінки тварин
Мета: навчитись визначати форми поведінки тварин,
аналізуючи відеоматеріали.
аналізуючи відеоматеріали.
Обладнання: відеоматеріали з фрагментами поведінки
різних тварин.
різних тварин.
Хід роботи
1. Переглянути відеоматеріал
1. Переглянути відеоматеріал
https://www.youtube.com/watch?v=dTlHkdH4O4M&list=
PLoBEPmqLK5fdRdgYnyOydEexm
SQyIvYKd&index=9&t=83s
2. Визначити види тварин
3. Визначити форми поведінки цих тварин
4. Заповнити таблицю:
PLoBEPmqLK5fdRdgYnyOydEexm
SQyIvYKd&index=9&t=83s
2. Визначити види тварин
3. Визначити форми поведінки цих тварин
4. Заповнити таблицю:
Практичну сфотографувати і скинути у вайбер
!!! Домашнє завдання: підготуватися до тематичного оцінювання за параграфами 42-50
24.04
Тема: Комунікація тварин. Використання тваринами знарядь праці. Елементарна розумова діяльність.
1. Пройдіть тестування
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScR-2PHKSW1u8jw0Hgv3umqKSA6UDEK9GcDQDhiEkxcKF1Jig/viewform
2. Прочитайте параграфи 49, 50
3. Перегляньте відео:
Комунікація тварин
https://www.youtube.com/watch?v=6_psRnnk0Ac&t=89s
Елементарна розумова діяльність тварин
https://www.youtube.com/watch?v=SFbDovU1or4
4. Дайте письмово відповіді на питання:
- що таке комунікація?
- що таке стимул?
- які сигнали використовують тварини для спілкування?
- чим елементарна розумова діяльність тварин відрізняється від научіння?
- які досліди проводять для вивчення елементарної розумової діяльності?
- що таке ритуалізація поведінки?
5. Домашнє завдання: підготуватися до тематичної роботи за параграфами 42-50
14.04
Тема: Форми поведінки тварин. Соціальна поведінка. Територіальна поведінка.
1. Прочитайте параграфи 47, 48
2. Перегляньте відео:
https://www.youtube.com/watch?v=csoeJv1nE6g&list=PLWteg9_gGYtFTYhX0v_gieJuIq4ujItPA&index=4
3. Складіть конспект за презентацією:
https://docs.google.com/presentation/d/1WBwjK2mg_fq2G6lwgcveVJ8Db_NhdYqK-Rzt-G6Pi3Y/edit?usp=sharing
4. Домашнє завдання: підготуватися до тестування "Форми поведінки тварин" за параграфами 45-48
10.04
Тема: Форми поведінки тварин. Репродуктивна поведінка.
1. Прочитайте параграф 46
2. Перегляньте відео
https://www.youtube.com/watch?v=puZpIi3K1kA&list=PLWteg9_gGYtFTYhX0v_gieJuIq4ujItPA&index=3
3. Виконайте завдання в зошиті:
1) Шлюбна поведінка тварин включає використання сигналів різної природи. Знайдіть та запишіть приклади таких сигналів:
- хімічні - ...
- звукові - ...
- зорові - ...
2) Батьківська поведінка - це поведінка, пов'язана з турботою про нащадків.
Використовуючи додаткові джерела інформації, опишіть як проявляється батьківська поведінка у тварин, зображених на малюнку:
07.04
Тема: Форми поведінки тварин. Індивідуальна поведінка.
2. Перегляньте відео
3. Прочитайте параграф 45
4. Виконайте завдання в зошиті.
1). Заповніть схему.
Запишіть види індивідуальної поведінки замість знака питання.
2). Опрацюйте
матеріал підручника ст. 195-197 та заповніть
таблицю “Види індивідуальної поведінки
тварин” за зразком:
Вид індивідуальної поведінки
|
Значення
|
Приклади
|
Пересування
|
Переміщення в просторі для
виконання будь-яких функцій
|
Політ орла, біг пантери, рух
інфузорії за допомогою війок, реактивний
рух восьминога
|
Дослідницька
|
||
Харчова
|
||
Пошук оптимального температурного
режиму
|
||
Захисна
|
||
Гігієнічна
|
||
Ігрова
|
||
Діяльність за допомогою
знарядь
|
03.04
Тема: Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин.
1. Прочитати параграф 44, дати відповіді на питання ст. 194
31. 03
Тема: Поведінка тварин, методи її вивчення. Вроджена і набута поведінка.
1. Прочитати параграфи 42,43
2. Переглянути відео:
https://www.youtube.com/watch?v=CvuBntwNkR0&t=8s
3. Виконати завдання в зошиті:
1). Закінчити речення:
- Спрямовані дії організму у відповідь на внутрішні чи зовнішні подразники називають ... .
- Біологічна наука, що вивчає поведінку тварин - це ... .
- Засновниками етології вважають ... .
- До основних методів етології відносять ... .
- Реєстрація всієї послідовності поведінкових реакцій і поз особин певного виду називається ... .
- У поведінці тварин виділяють дві основні складові: ... .
- Форми поведінки, що передаються у спадок нащадкам від батьків, називаються ... .
- Форми поведінки, які формуються як результат індивідуального досвіду тварини під час научіння, називаються ... .
- Зміна індивідуальної поведінки в результаті попереднього досвіду, тобто взаємодії тварин з навколишнім світом, називається ... .
- Основними типами научіння є ...
- Відносно постійні, стереотипні, вроджені реакції організму на внутрішні та зовнішні подразники - це ... .
- Сукупність складних спадково зумовлених стереотипних дій називають ... .
- Реакції організму на внутрішні та зовнішні подразники, що виникають впродовж життя і не передаються по спадковості, називаються ... .
23 - 27.03
1. Підготуватися до самостійної роботи за параграфами 36-41.
2. Пройти тестування (обов'язково вказавши прізвище, ім'я та клас) за посиланням
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScKiu6r0mnvQQZUwvXxfRoNTcUH3wEjEF1Bkmn4WNmPzFmqGQ/viewform
16 - 20. 03
1. Опрацьовуємо параграфи 39,40,41
2. Переглядаємо відео
https://www.youtube.com/watch?v=S9bBOWj2-uA
3. Виконуємо завдання в робочому зошиті:
Тема:
Розмноження та розвиток тварин.
1.
Доповніть таблицю прикладами:
Форми розмноження
|
|||
Статеве
|
Нестатеве
|
||
Поділом клітини
|
Вегетативне
|
||
Брунькування
|
Фрагментація
|
||
2.
Заповніть таблицю:
Ознаки
|
Нестатеве розмноження
|
Статеве розмноження
|
Клітини, які беруть
участь
|
||
Кількість батьківських
особин
|
||
Подібність нащадків
|
||
Біологічне значення
|
3.
Розподіліть запропоновані організми
за способами запліднення:
І. Зовнішнє
-
ІІ.
Внутрішнє -
1) мідії; 2) ведмідь
бурий; 3) лисиця степова; 4) щука; 5) тигр
бенгальський; 6) квакша зелена; 7) тритон
карпатський; 8) хрущ травневий; 9)
нереїс; 10) дощовий черв'як; 11) акула
тигрова; 12) виноградний слимак; 13) білан
капустяний; 14) нільський крокодил; 15)
ластівка міська.
|
4.
Порівняйте будову сперматозоїда та
яйцеклітини:
Ознака
|
Сперматозоїд
|
Яйцеклітина
|
Розміри
|
||
Рухливість
|
||
Запас поживних речовин
|
||
Особливості будови
|
5.
Розставте у правильній послідовності
стадії ембріонального розвитку тварин:
а) дроблення (поділ
клітини); б) формування третього
зародкового листка; в) двошаровий
зародок; г) зигота; д) формування тканин
(гістогенез); е) одношаровий зародок;
є) формування органів (органогенез).
6.
Встановіть правильні співвідношення:
Складові частини
яйця
|
Значення
|
1. Шкаралупа |
а) джерело кисню
|
2. Підшкаралупні
оболонки
|
б) утримують зародковий
диск в певному положенні
|
3. Білкова оболонка |
в) захищає від висихання,
мікроорганізмів та механічного
пошкодження
|
4. Жовток |
г) запас поживних
речовин
|
5. Повітряна камера |
д) джерело води та
поживних речовин
|
6. Халази |
е) розвиток нової
особини
|
7. Зародковий диск |
є) утворюють повітряну
камеру, захисна функція
|
7.
Підкресліть однією лінією організми,
для яких характерний прямий розвиток,
а двома — непрямий: 1) печінковий
сисун; 2) муха хатня; 3) сова вухата; 4)
гідра; 5) беззубка; 6) річковий рак; 7) окунь
річковий; 8) жаба очеретяна; 9) черепаха
болотяна; 10) кенгуру велетенський; 11)
електричний скат; 12) хрущ травневий.
8.
Закінчіть речення:
1. Комахи,
що мають розвиток з повним перетворенням
- ... .
2. Комахи,
що мають розвиток з неповним перетворенням
- ... .
9. Дайте
відповіді на питання:
- Які біологічні функції непрямого розвитку?
- Яке біологічне значення нестатевого розмноження?
- Яке значення гермафродитизму та у яких тварин воно зустрічається?
- Яке запліднення більш ефективне: внутрішнє чи зовнішнє? Чому?
- Які особливості рептилій дозволили їм розмножуватися виключно на суходолі?
- На якому етапі завершується ембріональний розвиток кишковопорожнинних?
- Чим характеризується період старіння?
- Наведіть приклади тварин, у яких смерть настає відразу після розмноження.
- За рахунок чого зародковий період подовжується і стає можливим прямий розвиток?
- Які типи росту характерні для тварин?
- Що може бути причиною періодичного росту у тварин?
Немає коментарів:
Дописати коментар