7 клас


Навчання під час карантину.

22. 05

Самостійна робота з теми "Організм і середовище його існування"
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfG0tWIVgxtkdiElYuQeVpFa0F14Qz-B1vhyVe_IW_DCHcNNA/viewform

19.05

Тема: Вплив людини та її діяльності на екосистеми. Екологічна етика. Природоохоронні території. Червона книга України.

1. Перегляньте відеоурок:
https://www.youtube.com/watch?v=8ID-ukoyBVM&list=PLUsticUcgJ-e0_luvMww7kBFGrgdMDnNO&index=12
10 тварин України, що потребують охорони


2. Виконайте вправу:

Домашнє завдання: підготуватися до самостійної роботи за параграфами 51-54


15. 05

Тема: Співіснування організмів в угрупованнях.

1. Прочитайте параграф 53.

2. Опрацюйте презентацію та заповніть за нею таблицю:
Співіснування організмів в угрупованнях
Тип симбіозу
Характеристика
Приклади







3. Виконайте вправу
https://learningapps.org/5115762

Домашнє завдання: знати типи взаємозв'язків між організмами та їх приклади.


12.05

Тема: Ланцюги живлення. Кругообіг речовин і потік енергії в екосистемі.

1. Перегляньте відео:
https://www.youtube.com/watch?v=KTwIw_WN4_4&list=PLUsticUcgJ-e0_luvMww7kBFGrgdMDnNO&index=9

2. Виконайте тестові завдання:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSccUcVe2YhiNN1evUtDrWcTBiBHHy3yEpdIF5TQb-_ahOPoug/viewform

3. Прочитайте параграф 52

4. Опрацюйте презентацію, виконайте письмово зазначенні в ній завдання:
https://docs.google.com/presentation/d/10UBksp5DR0QESC9HzDKCDyZDJvKVM3j-6Bxow8SGr3s/edit?usp=sharing

5. Виконайте вправу:
https://learningapps.org/11464491

08.05

Тема:Поняття про екосистему та чинники середовища.

1. Прочитати параграф 51

2. Скласти і вивчити конспект за презентацією:
https://docs.google.com/presentation/d/1fOcJEZK1_3WQvW-XeHyUo1tB54Mq3iNZ4ETQHDRkI94/edit?usp=sharing

3. Виконайте вправи:







05.05

Узагальнення та систематизація знань з теми "Поведінка тварин"
Самостійна робота:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfJ7Rw7u2aAlrKTUP_6nz-9vlEVNz-5Y5SkCeeWjGUTy6n5ow/viewform


28.04


Практична робота № 7
Тема: Визначення форм поведінки тварин
Мета: навчитись визначати форми поведінки тварин,
аналізуючи відеоматеріали.
Обладнання: відеоматеріали з фрагментами поведінки
різних тварин.

Хід роботи
1. Переглянути відеоматеріал
https://www.youtube.com/watch?v=dTlHkdH4O4M&list=
PLoBEPmqLK5fdRdgYnyOydEexm
SQyIvYKd&index=9&t=83s
2. Визначити види тварин
3. Визначити форми поведінки цих тварин
4. Заповнити таблицю:
№ відеосюжету
Вид тварин
Форма поведінки
1


2


3


4


5


6


7


8


5. Висновок

Практичну сфотографувати і скинути у вайбер

!!! Домашнє завдання: підготуватися до тематичного оцінювання за параграфами 42-50


24.04

Тема: Комунікація тварин. Використання тваринами знарядь праці. Елементарна розумова діяльність.

1. Пройдіть тестування
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScR-2PHKSW1u8jw0Hgv3umqKSA6UDEK9GcDQDhiEkxcKF1Jig/viewform

2. Прочитайте параграфи 49, 50

3. Перегляньте відео: 
Комунікація тварин
https://www.youtube.com/watch?v=6_psRnnk0Ac&t=89s
Елементарна розумова діяльність тварин
https://www.youtube.com/watch?v=SFbDovU1or4

4. Дайте письмово відповіді на питання:
 - що таке комунікація?
 - що таке стимул?
 - які сигнали використовують тварини для спілкування?
 - чим елементарна розумова діяльність тварин відрізняється від научіння?
 - які досліди проводять для вивчення елементарної розумової діяльності?
 - що таке ритуалізація поведінки?

5. Домашнє завдання: підготуватися до тематичної роботи за параграфами 42-50

14.04

Тема: Форми поведінки тварин. Соціальна поведінка. Територіальна поведінка.

1. Прочитайте параграфи 47, 48

2. Перегляньте відео:
https://www.youtube.com/watch?v=csoeJv1nE6g&list=PLWteg9_gGYtFTYhX0v_gieJuIq4ujItPA&index=4

3. Складіть конспект за презентацією:
https://docs.google.com/presentation/d/1WBwjK2mg_fq2G6lwgcveVJ8Db_NhdYqK-Rzt-G6Pi3Y/edit?usp=sharing

4. Домашнє завдання: підготуватися до тестування "Форми поведінки тварин" за параграфами 45-48

10.04

Тема: Форми поведінки тварин. Репродуктивна поведінка.

1. Прочитайте параграф 46

2. Перегляньте відео
https://www.youtube.com/watch?v=puZpIi3K1kA&list=PLWteg9_gGYtFTYhX0v_gieJuIq4ujItPA&index=3

3. Виконайте завдання в зошиті:
1) Шлюбна поведінка тварин включає використання сигналів різної природи. Знайдіть та запишіть приклади таких сигналів:
 - хімічні - ...
 - звукові - ...
 - зорові - ...
2) Батьківська поведінка - це поведінка, пов'язана з турботою про нащадків.
Використовуючи додаткові джерела інформації, опишіть як проявляється батьківська поведінка у тварин, зображених на малюнку:









07.04

Тема: Форми поведінки тварин. Індивідуальна поведінка.


1. Пройдіть тестові завдання
https://naurok.com.ua/test/join
Код: 202766
2. Перегляньте відео

3. Прочитайте параграф 45

4. Виконайте завдання в зошиті.

1). Заповніть схему. Запишіть види індивідуальної поведінки замість знака питання.
2). Опрацюйте матеріал підручника ст. 195-197 та заповніть таблицю “Види індивідуальної поведінки тварин” за зразком:
Вид індивідуальної поведінки
Значення
Приклади
Пересування
Переміщення в просторі для виконання будь-яких функцій
Політ орла, біг пантери, рух інфузорії за допомогою війок, реактивний рух восьминога
Дослідницька




Харчова




Пошук оптимального температурного режиму




Захисна




Гігієнічна




Ігрова




Діяльність за допомогою знарядь







03.04
Тема: Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин.
1. Прочитати параграф 44, дати відповіді на питання ст. 194


31. 03
Тема: Поведінка тварин, методи її вивчення. Вроджена і набута поведінка.

1. Прочитати параграфи 42,43
2. Переглянути відео:
https://www.youtube.com/watch?v=CvuBntwNkR0&t=8s

3. Виконати завдання в зошиті:
1). Закінчити речення:

  • Спрямовані дії організму у відповідь на внутрішні чи зовнішні подразники називають ... .
  • Біологічна наука, що вивчає поведінку тварин - це ... .
  • Засновниками етології вважають ... .
  • До основних методів етології відносять ... .
  • Реєстрація всієї послідовності поведінкових реакцій і поз особин певного виду називається ... .
  • У поведінці тварин виділяють дві основні складові: ... .
  • Форми поведінки, що передаються у спадок нащадкам від батьків, називаються ... .
  • Форми поведінки, які формуються як результат індивідуального досвіду тварини під час научіння, називаються ... .
  • Зміна індивідуальної поведінки в результаті попереднього досвіду, тобто взаємодії тварин з навколишнім світом, називається ... .
  • Основними типами научіння є ...
  • Відносно постійні, стереотипні, вроджені реакції організму на внутрішні та зовнішні подразники - це ... .
  • Сукупність складних спадково зумовлених стереотипних дій називають ... .
  • Реакції організму на внутрішні та зовнішні подразники, що виникають впродовж життя і не передаються по спадковості, називаються ... .





23 - 27.03
1. Підготуватися до самостійної роботи за параграфами 36-41.
2. Пройти тестування (обов'язково вказавши прізвище, ім'я та клас) за посиланням
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScKiu6r0mnvQQZUwvXxfRoNTcUH3wEjEF1Bkmn4WNmPzFmqGQ/viewform






16 - 20. 03
1. Опрацьовуємо параграфи 39,40,41
2. Переглядаємо відео
https://www.youtube.com/watch?v=S9bBOWj2-uA
3. Виконуємо завдання в робочому зошиті:


Тема: Розмноження та розвиток тварин.

1. Доповніть таблицю прикладами:
Форми розмноження
Статеве
Нестатеве
Поділом клітини
Вегетативне
Брунькування
Фрагментація





2. Заповніть таблицю:
Ознаки
Нестатеве розмноження
Статеве розмноження
Клітини, які беруть участь




Кількість батьківських особин




Подібність нащадків




Біологічне значення





3. Розподіліть запропоновані організми за способами запліднення:
І. Зовнішнє -
ІІ. Внутрішнє -
1) мідії; 2) ведмідь бурий; 3) лисиця степова; 4) щука; 5) тигр бенгальський; 6) квакша зелена; 7) тритон карпатський; 8) хрущ травневий; 9) нереїс; 10) дощовий черв'як; 11) акула тигрова; 12) виноградний слимак; 13) білан капустяний; 14) нільський крокодил; 15) ластівка міська.

4. Порівняйте будову сперматозоїда та яйцеклітини:
Ознака
Сперматозоїд
Яйцеклітина
Розміри




Рухливість




Запас поживних речовин




Особливості будови






5. Розставте у правильній послідовності стадії ембріонального розвитку тварин:
а) дроблення (поділ клітини); б) формування третього зародкового листка; в) двошаровий зародок; г) зигота; д) формування тканин (гістогенез); е) одношаровий зародок; є) формування органів (органогенез).
6. Встановіть правильні співвідношення:

Складові частини яйця
Значення
1. Шкаралупа
а) джерело кисню
2. Підшкаралупні оболонки
б) утримують зародковий диск в певному положенні
3. Білкова оболонка
в) захищає від висихання, мікроорганізмів та механічного пошкодження
4. Жовток
г) запас поживних речовин
5. Повітряна камера
д) джерело води та поживних речовин
6. Халази
е) розвиток нової особини
7. Зародковий диск
є) утворюють повітряну камеру, захисна функція

7. Підкресліть однією лінією організми, для яких характерний прямий розвиток, а двома — непрямий: 1) печінковий сисун; 2) муха хатня; 3) сова вухата; 4) гідра; 5) беззубка; 6) річковий рак; 7) окунь річковий; 8) жаба очеретяна; 9) черепаха болотяна; 10) кенгуру велетенський; 11) електричний скат; 12) хрущ травневий.

8. Закінчіть речення:
1. Комахи, що мають розвиток з повним перетворенням - ... .
2. Комахи, що мають розвиток з неповним перетворенням - ... .

9. Дайте відповіді на питання:
  1. Які біологічні функції непрямого розвитку?
  2. Яке біологічне значення нестатевого розмноження?
  3. Яке значення гермафродитизму та у яких тварин воно зустрічається?
  4. Яке запліднення більш ефективне: внутрішнє чи зовнішнє? Чому?
  5. Які особливості рептилій дозволили їм розмножуватися виключно на суходолі?
  6. На якому етапі завершується ембріональний розвиток кишковопорожнинних?
  7. Чим характеризується період старіння?
  8. Наведіть приклади тварин, у яких смерть настає відразу після розмноження.
  9. За рахунок чого зародковий період подовжується і стає можливим прямий розвиток?
  10. Які типи росту характерні для тварин?
  11. Що може бути причиною періодичного росту у тварин?


Немає коментарів:

Дописати коментар